viernes, 5 de diciembre de 2014

"Los niños del barrio rojo"

Sinopsis de la pel·lícula:

El film mostra l'aventura de la fotògrafa anglesa Zana Briski al barri vermell de Calcuta (Índia). Allà coneix a un grup de nens, fills de les prostitutes que treballen en aquest sector. Briski simpatitza amb ells i els ensenya fotografia, els regala càmeres i els porta a conèixer el mar. Després organitza una exposició artística amb les millors imatges preses pels nens. Posteriorment, intenta treure els nois de la pobresa en què viuen i portar-los a una escola.







ACTIVITAT 

1. Anàlisi de les temàtiques socials de la pel·lícula:


El pauperisme, la prostitució, la drogodependència, l'unitat de convivència, el maltracte de gènere i l'alcoholisme.

2. Contextos que connecten les temàtiques socials del film

Exclusió social, economia sumergida

3. Possibilitat i limits per la transformació humana

LIMITS:
- No tots tenen les habilitats i capacitats en la fotografia
- Els recursos tecnologics són una limitació, no tots poden accedir-hi
- Desconeixement dels mitjans
POSSIBILITATS;
- Desenvolupament de les habilitats que es desconeixien
- Autorealització i autoestima personal
- Potenciar la creativitat
- Fomentar la participació
- Eliminació de barreres
- Favoreixer l'aprenentatge

4.Paper de la fotògrafa en el documental de els diferents actors.

La funció que du a terme la fotògrafa és mostrar la realitat social que tenen els nens (família, educació, món laboral, el carrer i la societat)
Per els nens la fotografia es un element innovador i fan d'aquest una diversió. Donant per tant un paper dinàmic a les fotos.

5.Significat de la observació a traves de la fotografia.

- Denuncia social de la vida que tenen els nens
- Mostrar la realitat dels nens
- Anàlisi social

6. Com educadors socials, com podem utilitzar aquestes formes expressió per educar i mostrar els problemes:

- Campanyes de sensibilització i foment (conscienciar)
- Crítica de la societat
- línia de denuncia d'un context social
- Taller per l'inclusió social ( fomentar la participació)
- Empoderament
- Generar i potenciar referents per altres contextos
- Fer visilbes els problemes
- Crear vincle