lunes, 24 de noviembre de 2014

REALITAT AUGMENTADA

Què és la realitat augmentada?

Visió directa o indirecta d'un entorn físic en el món real, els elements del qual es combinen amb elements virtuals per a la creació d'una realitat mixta a temps real. Consisteix en un conjunt de dispositius que afegeixen informació virtual a la informació física ja existent.

Quina és la funció del programari?

Aquest programari fusiona i coordina els elements virtuals (imatges 3D, sons, audiovisuals…) amb l’entorn físic per a oferir una visió mixta i coherent dels elements reals i virtuals.

Components de la RA

Monitor: instrument on es vora reflectit la suma del real i el virtual que conformen la realitat augmentada.
WebCam: dispositiu que pren la informació del món real i la transmet al programari de realitat 
augmentada.

 Programari: programa que usa les dades reals i els transforma en realitat augmentada.

 Marcadors: els marcadors bàsicament són fulls de paper amb símbols que el programari interpreta i d’acord amb un marcador específic realitza una resposta específica.

Aplicacions educatives

 L'educació, juntament amb els videojocs, és el camp on s'està desenvolupant més la Realitat augmentada. És molt útil a l'hora d'enfocar les lliçons des d'un punt de vista diferent; fent-les més visuals i ajudant així a veure amb més facilitat aquells conceptes difícils d'imaginar.

 Però aquesta tecnologia no s'ha intentat difondre de manera general; i la majoria d'aplicacions existents s'utilitzen exclusivament en les escoles que els han dissenyat. Tot i això, si que han començat a aparèixer diversos llibres de text que contenen realitat augmentada. En les pàgines del llibre hi ha impresos diversos marcadors, i aquest va acompanyat d'un CD a partir del qual es pot instal·lar el software que permetrà visualitzar la realitat augmentada.

La conclusió general que podem extreure de la realitat augmentada, és per tant, una metodologia molt útil per a l'educació, ja que facilita l'aprenentatge aquells infants que tenen determinades difiultats en l'estudi. Però tot hi ser un avenç que ajuda en el camp de la pedagogia, trobem que la conseqüència o barrera que reperesenta la realitat augmentada es un gran cost ecònomic. Per una part representa grans avantatges, però per  altre banda el cost ecònomic del material que defineix aquesta realitat digital és sumament elevat.